Vitamina C – BENEFICII

Conform studiilor realizate, Vitamina C are numeroase beneficii pentru sănătate, de la accelerarea vindecării in urma unei simple răceli până la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale. Fiind cel mai eficient si sigur nutrient ce se regăsește in alimentația noastră sau in suplimente, Vitamina C, se bucură in ultima perioadă de o popularitate crescută in rândul tratamentelor prescrise si utilizate de medici.

Vitamina C , acidul ascorbic, este necesară pentru dezvoltarea si repararea tuturor țesuturilor din organism. Este implicată in foarte multe funcții ale corpului, incluzând formarea colagenului, absorbția fierului, dezvoltarea sistemului imunitar, vindecarea rănilor, menținerea sănătoasă a cartilajelor, oaselor si dinților.

Vitamina C este unul dintre antioxidanții care protejează împotriva daunelor cauzate de moleculele dăunătoare , denumite “ radicali liberi”, precum chimicale toxice sau poluanții prezenți in diferite medii (fumul de țigară). Radicalii liberi se acumulează si contribuie la dezvoltarea si apariția unor afecțiuni precum cancerul, boli cardiovasculare sau artrite.

Vitamina C nu se stochează in organism, (cantitatea in exces detectata de corp este expulzata) așa că nu există riscul supradozajului. Însă e bine să vă limitați la doza recomandată de medicul dumneavoastră.

Câteva din ariile in care Vitamina C acționează si principiile vindecării, mai jos:

  1. Stresul – fiind o condiție medicală foarte frecvent întâlnită in societatea anilor noștri, stresul reduce rezistenta sistemului imunitar in fața diferitelor atacuri, slăbindu-l. Pentru că Vitamina C este unul din nutrienții sensibili la stres, este primul care se epuizează in cazurile patologice de alcoolism, obezitate, fumători înrăiți, astfel încât, până la rezolvarea problemelor cauzatoare de stres, pacienții sunt sfătuiți să suplimenteze doza de vitamina C, pe lângă cea obținută din modul de alimentație zilnic.
  2. Răcelile – Vitamina C nu poate fi considerată remediul pentru răceli, însă administrată constant si corespunzător, întărește sistemul imunitar si împiedică apariția complicațiilor mai serioase (pneumonie si infecție la plămâni) ce pot apărea in urma contactării unei viroze.
  3. Accidentul vascular cerebral (AVC)– studiile realizate de cercetători din întreaga lume, au evidențiat ca persoanele cu un nivel ridicat de Vitamina C in sânge, au un procent cu 42% mai scăzut de a suferi un AVC.
  4. Îmbătrânirea si aspectul pielii – Vitamina C vizează si celulele de la suprafața corpului si pe cele interioare, studiile demonstrând ca in cazul femeilor cu aport de nutrienti, de Vitamina C , ridicat, aspectul pielii se menține mai sănătos si mai neted pentru perioade mai lungi decât in cazul acelora cu un nivel de vitamina C scăzut. Totodată, Vitamina C reduce inflamațiile de la nivelul pielii, reduce riscul apariției cancerului si/sau bolilor cardiovasculare.

Pe lângă suplimentele alimentare care vă vor crește cantitatea de Vitamina C absorbită de corp, următoarele alimente conțin doze ridicate de vitamina C și este recomandat să le consumați: citricele, ardeiul gras (roșu sau verde), căpșune, roșii, broccoli, cartofii albi si cartofii dulci, varza, conopida, zmeura, afine, ananas, kiwi.

Pentru mai multe detalii despre beneficiile Vitaminei C, nivelul acesteia in organism, prescripții si tratamente, echipa noastră de medici vă stă la dispoziție.

Pentru programări și/sau informații vizitați pagina noastră aici sau apelați numărul unic 0244 972.

0
  Articole similare

Add a Comment


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.