Vitamina B6

Vitamina B6 – este una din vitaminele care lucrează pentru corp cu norma întreagă, având foarte multe funcții de îndeplinit. Are influente asupra stării de spirit, a apetitului, somnului si gândirii. De asemenea, luptă împotriva infecțiilor, transformă mâncarea in energie si ajuta la răspândirea sângelui in toate zonele corpului. Este foarte important ca nivelul acesteia in organism sa fie tot timpul in limitele normale. Câteva dintre simptomele care pot apărea atunci când corpul se confruntă cu deficitul de VB6, pot fi:

Lipsa energiei. Daca nivelul de vitamina este foarte scăzut, pacientul poate ajunge la anemie (număr foarte mic de celule roșii). Aceasta se traduce in oboseala si senzație de incapacitate, si in timp poate cauza boli extrem de periculoase.

Iritații – lipsa/insuficienta vitaminei B6, se poate observa si pe piele. Corpul trece prin modificări de natura chimica, ce rezulta de cele mai multe ori in apariția unor iritații ce prezinta mâncărime, usturime si roșeață, de cele mai multe ori,  la nivelul fetei . Iritația, dermatita seboreica, poate deveni din ce in ce mai agresiva in timp.

Buze uscate si crăpate- buzele ne pot fi de folos atunci când organismul încearcă sa ne “spună” ca ne lipsește ceva, in acest caz, B6. Buzele devin solzoase, iar colturile gurii uscate si crăpate. In anumite cazuri, limba se poate inflama.

Sistem imunitar slăbit – lipsa B6 transforma organismul intr-unul vulnerabil in lupta cu infecțiile si bolile. Anumite boli precum cancerul, privează organismul de aceasta vitamina, astfel ca, este necesar sa luați suplimente, atunci când sunteți diagnosticați.

Picioare si mâini amorțite – simțiți furnicături in mâini sau va amorțesc picioarele? Acestea pot apărea ca urmare a unei afecțiuni nervoase, numita neuropatie periferica, declanșată de cele mai multe ori de lipsa vitaminei B6. Aceasta din urma împreună cu B12, sunt esențiale in păstrarea sănătoasă a sistemului nervos.

Lipsa de concentrare – B6 ajuta la menținerea echilibrului memoriei si creierului. Daca observați ca deveniți confuzi si va confruntați cu stări de tristețe (aparent fără motiv), încercați sa va completați aportul de vitamine. Lipsa vitaminelor B6 si B12, încetinește capacitățile mentale.

Lipsa vitaminei B 6 este legata si de apariția anumitor tipuri de cancer, precum cel de stomac, esofagian, de sân sau de prostata.

Doza zilnica de B6 – aceasta este diferita in funcție de vârsta si este stabilita astfel:

  • Bebeluși – 0.3 mg/zi
  • Femei – 1.5 mg/zi
  • Gravide – 1.9 mg/zi
  • Bărbați – 1.7 mg/zi

Surse de B6: este destul de ușor sa va asigurați necesarul zilnic de vitamine din alimente. Carnea de pasare, vita si peste sunt cele mai la îndemână surse. De exemplu, o singura porție de ton poate sa va asigure jumătate din necesarul zilnic. O porție de somon va oferă 30% iar una de pui, contribuie cu 25%.

Daca preferați o dietă pe baza de legume si fructe, o porție de năut, de exemplu,  va aduce jumătate din necesarul zilnic de B6. Fructele sunt de asemenea un supliment esențial, exceptând citricele precum portocale sau grepfrut, acestea fiind furnizori loiali de vitamine C. Cartofii dulci si porumbul, sunt printre favorite atunci când vine vorba de B6.

Pentru suplimente de orice fel, apelați la medicul dumneavoastră. Nu le administrați independent, fără a va consulta cu medicul specialist, in urma unor analize medicale. Așa cum deficitul de vitamine cauzează grav sănătății, la fel , un surplus din anumite vitamine, poate avea urmări grave.

0

Add a Comment


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.