*Un măr pe zi, de doctor te va feri!

Aceasta zicala exista cu un motiv – consumul de mere aduce beneficii multiple întregului organism. Unul dintre cele mai populare tipuri de fructe, cultivate si consumate la nivel mondial, mărul, crește in aproximativ 7.500 de soiuri. Acestea sunt mai sănătoase atunci când le consumam ca atare (fata de felii, suc sau sos). Un mar de mărime medie conține aproximativ 80 de calorii, 1 gr de proteina, 19 gr de zahar natural, zero grăsimi, sodiu sau colesterol.

Nu îndepărtați coaja – aici este locul in care merele depozitează 2/3 din fibrele care au beneficii asupra tactului digestiv. Coaja lucioasa mai  conține si un număr mare de antioxidanți sau substanțe naturale care împiedica degradarea celulelor si formarea de boli cronice precum cancerul, bolile cardiovasculare sau episoadele de infarct miocardic. Daca sunteți îngrijorați in privința pesticidelor din coaja, spălați fructele temeinic înainte sa va înfigeți dinții in carnea lor zemoasa.

Memoria si Alzheimerul– merele au un conținut ridicat de quercetina (pigmentul natural vegetal) in comparatie cu restul fructelor si legumelor. Aceasta chimicala vegetala, numita flavonoid protejează celulele din întregul corp, incluzându-le si pe cele din creier. Nivelul ridicat de antioxidanți care ajuta la stoparea pierderilor de memorie cauzate de anumite boli degenerative. Un studiu realizat de cercetători, a demonstrat ca merele consumate de bolnavii de Alzheimer, au îmbunătățit starea de spirit si comportamentul acestora.

Prevenirea cancerului pancreatic – flavonoidele care dau culoarea merelor, acționează si ca apărător al acestora împotriva factorilor de mediu înconjurător si repara celulele degradate. La fel acționează si asupra corpului nostru atunci când le consumam. Un studiu efectuat in laborator, a demonstrat ca celulele creierului nu sunt singurele care beneficiază de ajutorul quercetinei, aceasta protejează si celulele pancreasului, împiedicând formarea de celule canceroase la nivelul acestuia.

Pancreasul joaca un rol important in procesarea zaharului din sânge. Flavonidele din mar mențin celulele pancreatice sănătoase si le ajuta sa își îndeplinească aceasta funcție. Acest lucru poate scădea riscul de îmbolnăvire de diabet tip 2.

Merele au ,de asemenea, beneficii asupra controlului greutății, datorita fibrelor conținute, ajuta la menținerea  unui intestin sănătos, datorita pectinelor (fibre solubile), împiedica degradarea celulelor de la nivelul vaselor de sânge si promovează sănătatea inimii, îmbunătățind circulația sanguina, ajuta la  menținerea sănătoasă a plămânilor si a sistemului respirator si cresc imunitatea.

Încercați sa nu ingerați semințele din mar, deoarece acestea conțin amigdaliană, care odată ajunsa in corp se transforma in cianida. Otrăvirea corpului se produce la o cantitate foarte mare de semințe , însă este bine sa le evitați complet.

*!!Alimentația sănătoasă nu exclude riscul de îmbolnăviri si nici nu va scutește de efectuarea analizelor medicale periodice!!

 

 

0

Add a Comment


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.