Noutati

“Regulament” pentru mesele de sarbatori

 

După prima parte a sărbătorilor de iarna, si nu numai, va regăsiți căutând cele mai lejere haine, întrucât corpul dumneavoastră se lupta cu efectele mâncatului in exces. In afara de asta, apar si remușcarea, sentimentul de vina, acea amintire scurta cu tine, cerând o porție dubla de tort sau cozonac sau consumând paharul acela in plus de vin. Iți dorești sa existe o cale de putea da timpul înapoi pentru a-ti reconsidera alegerile însă asta este imposibil. Cu toate acestea exista totuși anumite lucruri pe care le poți face si vestea buna este ca le poți face fără sa te pedepsești. Iată mai jos câteva sfaturi:

Acorda-ti timp pentru odihna: un alt element cu care ne confruntam in aceasta perioada a anului este stresul. Cercetătorii au demonstrat ca perioadele de sărbători pot ridica nivelul de stres extrem de mult: foarte multe activități, chiar daca sunt considerate distractive sau de recreere – gătit, cumpărături, petreceri, vizite, duc la creșterea factorului de stres si ne lasă mai degrabă epuizați decât împliniți. De fapt, sărbătorile ne forțează sa abuzam de orice: prea multa mâncare, prea multa băutură, prea mult timp petrecut din magazine in magazine in căutarea cadourilor perfecte, prea multe nopți pierdute, inclusiv mai mult timp petrecut cu familia si prietenii, toate acestea ducând către sindromul “epuizarii de sarbatori” si implicit către ridicarea nivelului de stres.

Câteva din problemele de sănătate apărute in aceasta perioada sunt: dureri de cap, tensiune musculara, insomnie, depresii, balonare si oboseala apărute pe fondul consumului in exces de grăsimi si zahar, senzația de vina pentru consumul mărit de alimente sau băuturi, care duce la o stare generala de disconfort.

In loc sa lăsați ca aceste stări sa preia controlul asupra organismului vostru, mai degrabă utilizați ideile de mai jos pentru a preveni sau combate stresul produs de sărbători:

Faceți mișcare: poate ca e ultimul lucru pe care ați avea chef sa il faceți însă punerea sângelui in circulație este remediul perfect pentru o mahmureala (alcoolica sau culinara). Nu trebuie sa depuneți prea mult efort: o plimbare, câteva exerciții de încălzire sau yoga vor face minuni. Chiar si câteva minute de mișcare va pot transforma starea de spirit si nivelul de energie.

Hidratați-va: balonarea pe care o resimțiți, poate fi cauzata de consumul in exces de sare, ce cauzează retenția de apa. Mâncărurile favorite de sărbători conțin cu mult mai multa sare decât doza recomandata, așa ca mărind cantitatea de apa, va creșteți șansele sa scăpați de balonare.

Mâncați cat mai ușor si cat se poate de sănătos: după mesele copioase de sărbători, majoritatea suntem tentați sa afirmam ca nu vom mai manca niciodată, lucru imposibil de altfel. De asemenea, poate ca vi s-a întâmplat ca , paradoxal, după toata mâncarea, sa resimțiți senzația de foame. Înfometarea nu este însă o soluție. Îndreptați-va atenția către salate, supe si fructe, pentru a oferi corpului dumneavoastră nutrientii necesari, fără însă a-l îngreuna cu calorii.

Faceți-va un plan: unul dintre cele mai grele efecte secundare ale mâncatului in exces este sentimentul de vina ce se instalează ulterior. Vina este, de obicei, inevitabila însă puteți sa o folosiți pentru a va motiva sa va faceți un plan de îmbunătățire a stilului de viată pe termen lung.

Fiți indulgenți, iertați-va : cum am afirmat si mai sus, vina este buna numai daca va împinge la ceva bun. Altfel, sentimentul de vinovăție nu va poate întoarce in timp sa va opriți din mâncat la felul principal, fără sa mai gustați desertul. Sa mâncați mai mult de sărbători este total obișnuit daca imediat după aceea va reluați/sau va impuneți stilul de viată sănătos ce include odihna, mișcare si multa apa.

Cu toții ne îngăduim mai multe de sărbători, de aceea este foarte ușor sa depășim limitele cu care suntem obișnuiți. Tocmai de aceea este necesar sa luam masuri după sezonul mâncărurilor si băuturilor îmbietoare. Un stil de viată cat mai curat si un set de analize de laborator o data la 6 luni, ne pot ajuta sa depășim stresul provocat de supra- încărcarea organismului. Dincolo de sentimentul de voioșie ce se instalează la masa festiva alături de prieteni si familie, primează sănătatea. Urmând sfaturile de mai sus, veți reuși sa echilibrați balanța si sa rămâneți sănătoși si lipsiți de stres si anxietate la fiecare sărbătoare.

Pe lângă toate aceste sfaturi, va recomandam ședințele de ozonoterapie, terapia spectaculoasa ce va menține plini de energie si întărește sistemul imunitar, ținând bolile la distanta, este acum la Dentirad Hospital.

Pentru detalii si programări apelați 0244 972 sau intrați pe www.dentirad.ro

 

0
  Articole similare
  • No related posts found.

Add a Comment


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.