Pozitii de somn

Care sunt cele mai bune poziții de dormit, din punct de vedere medical?

Obișnuiești să dormi pe spate, pe o parte sau pe burta? Dacă suferi de anumite boli, iritații sau ai o sarcina in derulare, anumite poziții de somn, s-ar putea sa te ajute sa te odihnești mai bine. Dormitul in poziții greșite poate cauza sau agrava durerea de gât sau de spate. Modul in care alegeți să dormiți, poate dezvălui aspecte ale personalității voastre. Citiți mai jos despre cele mai bune poziții de somn, in funcție de nevoile voastre:

Dormitul pe burtă – aproximativ 7% din populație adoptă această poziție. Poate ajuta la oprirea sforăitului, însă poate agrava alte afecțiuni medicale. Gâtul si coloana vertebrală nu sunt in poziții neutre când adoptați această formă, astfel încât, va puteți trezi cu dureri in aceste zone. Somnul pe burtă poate pune presiune pe nervi si poate cauza amorțeală, furnicături si dureri ale extremităților. Daca te numeri printre cei care dorm așa, ar fi bine sa încerci să adopți o altă poziție de somn. Dacă însă nu te poți desprinde de acest obicei, încearcă măcar să îți rezemi numai fruntea de pernă, astfel încât gatul si coloana să rămână in poziție neutră, fără sa fie afectate prea mult, si in același timp sa poți respira ușor.

Studiile oamenilor de știință, au demonstrat că cei care dorm pe burtă cu capul într-o parte si cu mâinile in jurul pernei sau împreunate sub pernă, sunt persoane mai sociabile, care nu au probleme de exteriorizare, însă in același timp întâmpină dificultăți in a accepta criticile.

Dormitul pe spate – Anumite persoane care dorm pe spate, experimentează dureri in partea de jos a spatelui, din cauza acestei poziții. De asemenea, dacă durerile sunt deja existente, la culcare, vor deveni mai intense in timpul nopții si/sau la trezire. Astfel că, nu este cea mai indicată poziție pentru persoanele cu dureri cronice. Dacă sforăiți sau aveți episoade de apnee in somn, această poziție nu este favorabilă pentru dumneavoastră, agravând condițiile medicale menționate anterior. In această poziție, capul, gatul si spatele dumneavoastră sunt într-o stare neutră, așa că șansele de a va trezi cu dureri in aceste zone, sunt mai reduse. Dormitul pe spate,(cu mâinile pe lângă corp) cu capul ușor mai sus, este, de asemenea o poziție bună si pentru persoanele care suferă de “arsuri gastrice”. Acest mod de dormit nu este cel mai bun pentru persoanele care sforăie, împiedicându-i pe aceștia sa aibă un somn odihnitor.

In legătură cu persoanele care adoptă această poziție de somn, cercetătorii au demonstrat ca au personalități rezervate, au aspirații înalte in viată, atât pentru ei, cat si pentru/de la persoanele din jurul lor.

 Dormitul pe spate cu mâinile deasupra capului, este o poziție adoptată de aproximativ 5% din populație. Despre aceștia, cercetătorii spun ca sunt persoane cărora nu le place să atragă atenția asupra lor, sunt foarte buni ascultători si persoane de ajutor la nevoie.

Dormitul pe o parte – este cea mai populară poziție de somn, adoptată de peste 40% din populație. Majoritatea celor care se ghemuiesc pe o parte, dorm si cu genunchii îndoiți. Aceasta poziție se mai numește si “poziția fetală”. Din cei care aleg aceasta postură, majoritatea sunt femei. Pentru femeile însărcinate, aceasta este cea mai buna poziție, deoarece facilitează circulația sângelui atât la mamă, cât si la făt. Aceasta poziție este bună si pentru persoanele care sforăie. Pentru persoanele care suferă de artrită, adoptarea acestui mod de dormit, poate produce inflamații. Modul “covrig” poate fi incomod si pentru persoanele ce întâmpină dificultăți in respirație, deoarece împiedică respirația profundă, din cauza “blocării” diafragmei.

Din punct de vedere medical, varianta optimă de dormit, este partea stângă, deoarece ajută la drenarea sistemului limfatic, oprește refluxul esofagian, ajuta la o mai buna funcționare a splinei, îmbunătățește digestia. Cei care dorm pe o parte cu picioarele ghemuite spre piept, au personalități calde si prietenoase. Sunt mai sensibili pe interior, însă păstrează aparențe mai reci, pentru a se proteja. Daca tipul ăsta de somn îți produce dureri la nivelul coapselor, pune o perna intre picioare pentru a te proteja si a rezolva senzația de disconfort.

Oamenii care adoptă ca tip de dormit poziția pe o parte cu mâinile întinse in fată, au un avantaj daca obișnuiesc să sforăie, pentru că aceasta diminuează enervantul obicei.

Pentru verificarea stării de sănătate, pentru diagnosticare si eliberarea unui plan de tratament, echipa de medici profesioniști Dentirad Hospital vă sta la dispoziție. Tot aici puteți beneficia de tratamente revoluționare, precum Ozonoterapie si puteți sa va îmbunătățiți postura si să ameliorați durerile de spate si membre in cadrul bazei de recuperare, prin intermediul aparatelor de sport si fizioterapie.

Pentru detalii si programări apelați 0244 972 sau vizitați pagina noastră aici.

 

0
  Articole similare

Add a Comment


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.