Magneziul – unde îl găsim și de ce este necesar?

Ce este magneziul si care este doza necesara?

Magneziul este un mineral de care corpul nostru are nevoie pentru funcționarea normala. Ajuta la îndeplinirea a sute de sarcini in corp, si este responsabil de buna funcționare a mușchilor si nervilor. Ajuta la menținerea oaselor puternice, sănătatea inimii si susține nivelul normal al zaharului din sânge. Este, de asemenea, responsabil si de nivelul de energie din corp.

Doza optima recomandata de specialiști, este următoarea – o femeie adulta are nevoie de 310 mg/zi si de 320mg/zi după vârsta de 30. Femeile însărcinate au nevoie de 40mg in plus fata de doza normala. Bărbații adulți (pana in 31 ani)au nevoie de 400 mg/zi si peste 31 de ani, 420mg/zi. Copiii au ,in medie, nevoie de 30 pana la 410 mg/zi, in funcție de vârstă si sex.

In timp, insuficienta magneziului in organism, poate duce la afecțiuni precum diabet, tensiune arteriala neregulata si migrene. Pacienții cu risc mai crescut sunt cei in vârstă, alcoolicii si diabeticii, care fie nu primesc suficient magneziu, fie nu îl asimilează in cantitățile necesare.

Intr-un organism normal, rinichii au grija sa elimine surplusul de magneziu pe care îl luam din alimente, însă in anumite situații, pacienții se pot confrunta cu supra doze, acestea provocând dureri de cap, crampe musculare si amețeala, iar in cantități foarte mari, pot fi chiar letale. Prezentați medicului dumneavoastră orice suspiciune pe care o aveți.

Printre beneficiile majore ale magneziului, regăsim următoarele: întărește sistemul osos, prin producerea de celule osoase noi. Lupta împotriva inflamațiilor din corp, ceea ce înseamnă ca ne ajuta organismul in lupta cu bacteriile si virușii si accelerează vindecarea rănilor. Protejează inima, ajutând-o sa pompeze sângele: cantitatea corecta de minerale, poate micșora semnificativ șansele de atac de cord, boli ale inimii, precum si incidenta cazurilor de bătăi neregulate ale inimii. Magneziul ajuta la relaxarea pereților vaselor de sânge, astfel ca susține buna circulație a acestuia, împiedicând apariția tensiunii arteriale. Previne migrenele – experții au demonstrat ca magneziul ajuta la încetinirea producerii chimicalelor răspunzătoare de durere. Lipsa de magneziu din organism a fost asociata cu apariția migrenelor. Un nivel corespunzător de magneziu, scade șansele de apariție a diabetului, prin susținerea funcțiilor insulinei. 

Printre sursele de magneziu, nucile si semințele se bucura de o popularitate crescuta- migdale, caju, semințe de dovleac, semințe de floarea soarelui, alune, semințele de in, consumate ca atare, presărate peste salate. Pe lângă magneziu, acestea reprezintă si surse de grăsimi sănătoase, fibre si antioxidanți.

Cerealele integrale, reprezintă de asemenea, o sursa notabila de magneziu: pâinea integrala, orezul integral, ovăz etc. Avocado – felii, bucăți, zdrobit sau pasta, acesta este o sursa extraordinara de magneziu, de asemenea de fibre, grăsimi sănătoase si acid folic.

Legumele cu frunze închise la culoare: spanac, kale, frunze de sfecla roșie. Acestea furnizează, pe lângă magneziu,  calciu, potasiu, fier si vitaminele A, C si K. Bamele, deși nu au frunze, reprezintă de asemenea, o sursa bogata de magneziu. Alte alimentele bogate in magneziu, aflate la îndemâna oricui, menționam: fasolea, năutul, lintea. De la tocane pana la salate, fasolea poate fi consumata in aproape orice fel de mâncare, astfel încât, putem sa ne asiguram , prin consumul acesteia, nu numai magneziul, ci si fibre, proteine, fier si zinc.

Soia si produsele pe baza de soia, sunt recunoscute pentru cantitățile de proteina pe care le conțin, însă putini știu ca magneziul abunda in laptele de soia, in tofu sau alte derivate produse din soia.

Daca luați suplimente pe baza de magneziu, discutați cu medicul dumneavoastră acest aspect. Orice tip de supliment, poate cauza reacții adverse in contact cu alte medicamente. Pentru a va asigura ca aveți o dieta echilibrata si ca organismul dumneavoastră nu este privat de nicio substanță vitala, este necesar sa efectuați vizite regulate la medicul specialist, care va va recomanda analizele uzuale de prevenție.

Pentru detalii si programări apelați 0244 972 sau accesați pagina noastră de internet dentirad.ro

Sanatate!

0

Add a Comment


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.