Efectele lipsei de somn!

Daca vi s-a întâmplat sa petreceți o noapte învârtindu-va, încercând sa găsiți o poziție buna de somn fără succes, știți deja sentimentul de-a doua zi, când sunteți obosiți, încruntați, mofturoși, nervoși si va doriți doar sa vina ora de culcare. Daca sunteți printre cei fericiți, aceasta este un caz izolat. Însă daca săriți peste cele 7 ore recomandate, in fiecare noapte, simptomele menționate mai sus, se transforma in adevărate pericole pentru sănătatea întregului organism. Efectele lipsei de somn pe termen lung sunt cat se poate de reale: slăbește abilitățile mintale si pune sănătatea fizica in pericol:

Probleme cu memoria – in timpul somnului, creierul formează conexiuni care ajuta la procesarea si stocarea informațiilor. Lipsa somnului, afectează memoria atât pe termen scurt, cat si pe termen lung.

Schimbări de comportament – privarea de somn ne face sa devenim irascibili, sensibili si predispuși la crize emoționale, care in mod repetat, conduc către anxietate si chiar depresie.

Slăbirea sistemului imunitar – lipsa somnului, slăbește sistemul imunitar, făcându-l sa piardă lupta împotriva virusurilor, astfel ca devenim mult mai vulnerabili in fata anumitor boli.

Risc de diabet – lipsa somnului afectează eliberarea insulinei, hormonul care reglează nivelul de zahar din sânge. Cei afectați de lipsa somnului au nivelul de zahar din sânge ridicat si la fel de ridicat este si riscul de a dezvolta diabet de tip 2.

Dificultăți in gândire si concentrare – creativitatea, concentrarea si abilitățile de a rezolva problemele, nu mai funcționează in parametri normali atunci când organismul este privat de somn.

Risc de accidente – fiind “adormit’ in timpul zilei, va poate pune viața in pericol, mai ales când conduceți sau manevrați mașinării, care pot deveni periculoase.

Creșterea in greutate –  in cazul lipsei somnului, semnalele responsabile cu starea de sațietate, pe care le transmite creierul, devin slabe sau neechilibrate, astfel ca suntem tentați sa mâncam mai mult si mai des decât este recomandat.

Risc de boli cardiovasculare – daca dormiți mai puțin de 5 ore pe noapte, creste riscul apariției tensiunii mărite si odată cu aceasta eliberarea de chimicale legate de sistemul inflamator, ambele condiții fiind in strânsă legătura cu dezvoltarea bolilor inimii.

Lipsa echilibrului – privarea de somn poate afecta echilibrul  si coordonarea mișcărilor unei persoane, aceasta devenind victima a căzăturilor sau altor tipuri de accidente.

Privarea de somn este rezultatul lipsei constante de somn sau a unui somn de calitate scăzută. Dormind mai puțin de 7 ore pe noapte  in fiecare noapte, duce in cele din urma la probleme grave de sănătate, cu consecințe in viața de zi cu zi, care afectează atât persoana in cauza, cat si pe cele din jurul acesteia.

Corpul nostru are nevoie de somn la fel cum are nevoie de aer sau mâncare, cu scopul de a își menține funcțiile in modul de lucru. In timpul somnului, corpul se vindeca si își reface echilibrul chimic, conectat la creier.

Fie ca este vorba de stres, oboseala cronica sau o afecțiune a somnului, mergeți la medic. Împreună cu acesta veți identifica sursa problemei si veți acționa in consecința pentru a va recapătă somnul si sănătatea.  Nu uitați: somnul este vital!

0

Add a Comment


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.