10 moduri simple pentru a te elibera de stres

Chiar daca pare o afecțiune apăruta odată cu omenirea, stresul biologic nu a fost clasificat astfel, drept urmare nu s-a încercat combaterea lui pana in anii 1950.  Simptomele si efectele lui au existat, însă nu au fost tratate așa cum sunt astăzi. In articolul de mai jos va prezentam câteva “trucuri” pentru a va elibera din situațiile stresante:

  1. Asculta muzica – daca va simțiți blocați sau depășiți într-o anumita situație, încercați sa faceți o pauza scurta si sa ascultați muzica relaxanta. Acest tip de muzica are efecte pozitive si de calmare asupra creierului si corpului, poate reduce tensiunea arteriala, si cortizonul – hormonul aflat in strânsă legătura cu stresul. Se recomanda muzica clasica, însă daca acest gen nu te reprezintă, efecte de relaxare apar la melodiile care imita sunetele naturii, precum oceanul, briza, ploaia etc.
  2. Suna un prieten – deși pare o sintagma amuzanta, asociata cu stresul concursului de cunoștințe generale, acest gest te poate ajuta in eliberarea de stres. O problema discutata cu voce tare, își pierde deja jumătate din gravitate atunci când este împărtășita. O voce calda afirmând ca “totul va fi bine” sau “nu ești singur” are un efect terapeutic miraculos.
  3. Daca nu ai posibilitatea sa suni pe cineva apropiat sau oamenii pe care ii ai ca prieteni nu pot fi de încredere in situația respectiva, vorbește cu tine in oglinda. Este un alt gest care poate părea amuzant sau chiar asociat cu tulburări mintale, însă este perfect natural si într-adevăr de ajutor. Expune problema cu voce tare in oglinda si vei vedea ca va suna altfel, iar șansele de rezolvare vor creste.
  4. Mâncați “corect” – nivelul de stres este in strânsă legătura cu dieta alimentara. Atunci când ne confruntam cu situații care par fără ieșire, uitam sa ne alimentam corespunzător si sa ne odihnim. Remediile la îndemâna sunt dulciurile, grăsimile saturate si gustările procesate. Încercați sa evitați astfel de alimente si încercați sa consumați fructe, legume si alimente bogate in Omega 3 – acizi grași care ajuta la reducerea simptomelor de stres- precum peste, avocado etc.
  5. Radeți – rasul eliberează endorfine, iar acestea îmbunătățesc starea de spirit si scad nivelul hormonilor cauzatori de stres, precum cortizonul sau adrenalina. Rasul păcălește sistemul nervos si îl face sa creadă ca suntem fericiți. Daca nu aveți in preajma motive sau persoane care sa va facă sa radeți, apelați la amintiri mai vechi, cele in care v-ați aflat intr-o situație foarte amuzanta sau urmăriți pe internet clipuri special concepute in acest sens.
  6. Beți ceai – deși cafeaua va ajuta sa va concentrați, cantitatea mare de cafeina pe care o conține, cauzează in final, agitație si hipersensibilitate. Înlocuiți cafeaua cu ceaiul verde, care conține mai puțin de jumătate din cantitatea de cafeina, conține antioxidanți sănătoși si teina, un aminoacid cu efect de calmare asupra sistemului nervos.
  7. Fiți prezenți in propriile vieți – conceptual de “mindfulness” a fost introdus destul de recent in practica terapeuților din întreaga lume si reprezintă exercițiul de “prezenta in propria viată”, un fel de autocunoaștere si analiza exteriorizata. Acesta se poate realiza prin exerciții individuale sau prin aderarea la cursuri de yoga, pilates sau altele de acest gen.
  8. Faceți exerciții (de mișcare) – chiar si timp de 1 minut. Exercițiile nu trebuie sa însemne ridicarea de greutăți, antrenament pentru maraton sau ședințe interminabile la sala de gimnastica. Chiar si o scurta plimbare in jurul biroului (daca nu aveți posibilitatea sa ieșiți la aer pentru câteva minute) sau pur si simplu sa va ridicați si sa va “întindeți oasele” va oferă o ușurare imediata in situațiile stresante, si va ajuta sa va modificați starea de spirit si, astfel sa găsiți o soluție obiectiva pentru problemele respective.
  9. Dormiți mai bine – oricine a trecut prin situații stresante, știe ca acestea te pot priva de somn. Din nefericire, intram intr-un cerc vicios, pentru ca lipsa somnului este un factor declanșator al stresului. Încercați sa atingeți recomandarea de 7 ore pe noapte in mod natural, iar daca întâmpinați probleme, apelați la ajutorul medicului pentru a va prescrie medicamente naturale pentru susținerea somnului. Încercați sa închideți televizorul mai devreme, sa stingeți luminile si pe cat posibil sa îndepărtați ecranele deviceurilor (tablete, telefon, ochelari HD etc) din fata ochilor cu cel puțin o jumătate de ora înainte de culcare.
  10. Învățați sa respirați – sfatul arhifolosit si care poate părea depășit – “Inspira adânc”, ajuta foarte mult atunci când ne aflam in situații stresante. Faceți exerciții de respirație intre 1-3 minute, concentrându-va pe inspirat si expirat, implicând conștient plămânii si pieptul. In timp ce respirația “superficiala” cauzează stres, exercițiile de respirație profunda si conștienta, ajuta la eliberarea stresului, oxigenând sângele si “limpezind” creierul.

Stresul face parte din viața noastră, apare necontrolat si nu poate fi evitat, însă toate acestea nu înseamnă ca trebuie sa îl ignoram si sa îl lăsăm sa ne afecteze. Perioade prelungite sau prea dese de stres in viața noastră, pot cauza probleme serioase de sănătate atât fizice cat si psihice. Vestea buna este ca, de cele mai multe ori, stresul poate fi combătut: cu răbdare si cu câteva strategii folositoare, precum cele de mai sus, putem reduce sau chiar îndepărta stresul, fie el de natura profesionala sau personala.

Pentru mai multe informații, pentru o diagnosticare corecta sau pentru ajutor in îndeplinirea funcțiilor normale, precum alimentația si somnul, echipa de medicii Dentirad Hospital va sta la dispoziție. Aveți posibilitatea realizării de analize si investigații, prin intermediul Laboratorului propriu si prin susținerea cu aparatura performanta a cabinetelor.

Pentru relații si programări apelați 0244 972.

0
  Articole similare

Add a Comment


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.